Με τη μητέρα στο σχολείο (πρώτη μέρα στο σχολείο- από ένα παλιό αναγνωστικό)

Είναι πρωί. Ο Θανασάκης κοιμάται ακόμα. Η μητερούλα τον σκουντά απαλά.

-Ξύπνα ,του λέει, παιδάκι μου. Σήμερα το σχολείο ανοίγει. Πρέπει να ετοιμαστείς, για να πάμε.

.

Ο Θανασάκης  ξυπνά.  Βλέπει τη μητερούλα του και χαμογελά.

Έπειτα σηκώνεται και ετοιμάζεται.

Σε λίγο βρίσκεται μπροστά στο εικόνισμα. Κάνει την προσευχή του:

-Παναγία μου, βοήθησέ με να πηγαίνω στο σχολείο. Φώτισε το νου μου να μαθαίνω γράμματα. Χάρισέ μου υγεία. Φύλαξε γερούς τους γονείς μου και όλο τον κόσμο.

.

Πρωτού ξεκινήσουν, η  μητέρα τον κοιτάζει από πάνω ως κάτω. Τον καμαρώνει.

Βλέπει τα μαλλάκια του τα χτενισμένα’ το πρόσωπό του , που λάμπει ολοκάθαρο. Τι όμορφος που είναι ο Θανασάκης της τώρα, που θα πηγαίνει και πάλι στο σχολείο!

.

Στο δρόμο ανταμώνουν κι άλλα παιδιά. Είναι όλα χαρούμενα. Η μητέρα καμαρώνει που ο γιος της είναι στη δεύτερη τάξη.

-Πότε κιόλας μεγάλωσε! λέει μόνη της.

.

Όταν έφτασαν στο σχολείο, ζήτησαν τον δάσκαλο. Εκείνος, μόλις τους είδε, λέει χαμογελώντας:

-Ορίστε μέσα, κυρία Αμαλία. Φέρτε τον Θανασάκη σας; Πέρυσι έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Κι εφέτος ελπίζω να είναι καλός μαθητής.

.

Ο δάσκαλος τον έγραψε και ο Θανασάκης έσκυψε και του φίλησε το χέρι.

-Καλή χρονιά! Καλή δύναμη! ευχήθηκε η κυρία Αμαλία.

.

από το Αναγνωστικό της Β΄ Δημοτικού

Ο.Ε.Δ.Β.

Αθήνα 1979

.

για την αντιγραφή: “Αντέχουμε…”

καλή σχολική χρονιά σε όλους, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές!!!

18 thoughts on “Με τη μητέρα στο σχολείο (πρώτη μέρα στο σχολείο- από ένα παλιό αναγνωστικό)

    • Να ΄σαι καλά, Μέλια μου.
      Είναι πολύ κρίμα που τα παιδιά μας δεν διδάσκονται τέτοια κείμενα…
      Καμία σύγκριση, δυστυχώς, δεν μπορεί να γίνει με τα σημερινά αναγνωστικά..
      Όσο μπορούμε οφείλουμε να διατηρήσουμε και να “αναδείξουμε” τον θησαυρό των παλιών αναγνωστικών.

      Να ένα κείμενο από την “Γλώσσα” της Γ Δημοτικού- με αυτό ξεκινά η σχολική χρονιά…πού να συγκεντρωθεί το μυαλουδάκι των παιδιών, με τι διάθεση να ξεκινήσουν τον αγώνα της μάθησης, όταν διαβάζουν για θάλασσες και μαγιό;…

      ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

      Πώς θα ’θελα η θάλασσα
      να ήταν το σχολειό μου
      και του σχολειού μου η φορεσιά
      να ’τανε… το μαγιό μου.

      Να ’χα τα βότσαλα χαρτί,
      τα φύκια συνδετήρι,
      κοχύλια τα μολύβια μου
      κι ο αστερίας σβηστήρι.

      Στην άμμο η ορθογραφία μου
      να ήτανε γραμμένη
      να ’ρχεται κύμα γρήγορα
      τα λάθη μου να παίρνει.

      Και να ’χα για δασκάλες μου
      τις βάρκες π’ αρμενίζουν
      να μ’ έπαιρναν κάθε πρωί
      στη Γη να με γυρίζουν.

      Σοφία Παράσχου,
      Θαλασσινό σχολείο, εκδ. Περίπλους

      Μοῦ ἀρέσει

  1. Πόσο μου αρέσουν τα παλιά “καλά” αναγνωστικά!Θα ξεκινήσω να τα διαβάζω στα παιδιά μου.Καλή σχολική χρονιά,καλή φώτιση και καλό κουράγιο σε μικρούς και μεγάλους

    Μοῦ ἀρέσει

    • Αμήν, Ευθυμία μου!

      Σίγουρα θα αρέσουν στα παιδάκια σου τα παλιά αναγνωστικά.
      Τα διαβάζουν και τα δικά μου πολύ ευχάριστα , όσα ξέρουν ανάγνωση, αλλά και τα μικρότερα τα ακούν από εμένα με χαρά.

      Μοῦ ἀρέσει

  2. Συγχαρητήρια για το αγωνιστικό φρόνημα και ήθος σας μητέρες! Διαβάζω συχνά πυκνά το blog σας, τελευταία όλο και περισσότερο. Είμαι κι εγώ νέα μαμά, η κόρη μου είναι 6 ετών και από εφέτος πρωτάκι! Με εκφράζουν οι απόψεις σας και βρίσκω παρηγοριά στα γραφόμενά σας. Θα ήθελα να ρωτήσω πως μπορώ να βρω κι εγώ αυτά τα παλιά αναγνωστικά;
    Σας ευχαριστώ για όλα Κατερίνα Π.

    Μοῦ ἀρέσει

Σχολιάστε